Exportadministratör

OPSIS AB är ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa system för gasanalys och processtyrning. Vårt mål är att förse våra kunder med de mest avancerade, tillförlitliga och kostnadseffektiva systemen, oavsett användningsområde. Systemen används för mätning av luftkvalitet samt för kontinuerlig emissionsmätning och processtyrning. Tusentals system är installerade världen över. Vill du veta mer om OPSIS läs här >>

Vi söker nu en Exportadministratör/ordersupport på heltid för ett vikariat på ca 2 år.

Arbetsbeskrivning

Tjänsten innebär att du kommer att ha ett nära samarbete med personal främst inom ekonomi, order och logistik. Organisatoriskt hör tjänsten till ekonomiavdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Export- och importdokumentation
Bokning av flyg- och lastbilsfrakter
Utleverans och fakturering
Redovisning av intrastat
Handhavande av Letter of Credit via Nordea
Attestering av fraktfakturor samt viss back-up på ekonomiavd
Ordersupport på Marknad Europa/Mellanöstern

Vi söker dig som:

Har kunskap och erfarenhet av export/import 
Har grundläggande ekonomikunskaper
Har lätt för att samarbeta och få kontakt med andra människor
Är strukturerad i ditt arbetssätt och van att arbeta självständigt
Har goda datakunskaper och vana vid Office-paketet
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift
Erfarenhet av Pyramid är meriterande

E-posta din ansökan till tarja.aunola-moller@opsis.se senast den 10 december, skriv "Exportadministratör" i ämnesraden.

För mer information kontakta Exportadministratör Anna Jacobsson på tel 046-72 25 17 eller Ekonomichef Jessika Rosén Göransson på tel 046-72 25 15 eller HR ansvarig Tarja Aunola-Möller på tel 046-72 25 21.

Lediga tjänster

HR-ansvarig

Serviceingenjör